Tips over uw administratie

Vrijwel elk jaar verandert de wetgeving. Ook voor 2017 is ‘het nodige’ al gewijzigd. Het is van groot belang daar direct acties op te ondernemen wat betreft uw administratie. Nou is het heel begrijpelijk dat niet iedereen hier veel verstand van heeft. We werken immers niet allemaal bij een professioneel administratiekantoor. Om al uw administratiezaken up-to-date te maken en te houden is het verstandig zo’n administratiekantoor in te schakelen. Maar we kunnen ons alvast wel even inlezen. Het is namelijk helemaal niet verkeerd zelf ook wat verstand over uw administratie te hebben. Lees in dit blog enkele belangrijke tips over uw administratie.

Alles in één

Eerst even terug naar het administratiekantoor. Wilt u toch uw hoofd niet breken aan administratiezaken? Schakel dan gewoon een administratiekantoor in. Zo’n instelling haalt u alle zorgen uit handen. Het regelt uw complete administratie. Van de aangifte van uw omzetbelasting tot de volledige jaarrekeningen. Maar wilt u het liever allemaal zelf regelen? Houd dan de nieuwste wijzigingen zeer nauwkeurig bij. Bent u zelfstandig ondernemer? Dan heeft u vast al meegekregen dat de VAR is komen te vervallen. Het is nu overgegaan in de Wet DBA. Hier gaan een hoop spannende verhalen over in de rondte. Maar vrees niet. Controleer gewoon goed dat u volgens de overeengekomen opdracht blijft werken. Een ander belangrijk punt van aanpassing is het gemiddeld loon voor directeur-grootaandeelhouders. Dit mag komend jaar verlaagd worden voor start-ups. En dan gaat er ook nog van alles veranderen in de WKR. Dit zijn allemaal zaken die belangrijk zijn om te weten als ze op u van toepassing zijn. Maar dan geldt nog steeds de vraag; wie houdt deze aanpassingen straks bij in uw administratie..?

Besteed het uit

U zult niet de eerste zijn die het bijhouden van de administratie eigenhandig probeert. Maar waarbij op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zichtbaar is. Of beter gezegd, door de brij aan cijfers de uiteindelijke resultaten niet meer. Dit kan drastische gevolgen voor uw persoonlijke toestand, carrière of organisatie hebben.. Kortom, we zijn weer terug bij het administratiekantoor. Besteed uw administratie uit aan een betrouwbaar, professioneel bureau. Hierbij enkele tips om deze te vinden:

  • Is het kantoor flexibel in werktijden?
  • Biedt het een goede service?
  • Levert het duidelijke taal en een eerlijk advies?
  • Hanteert het betaalbare prijzen?
  • Heeft het een eventueel interessant netwerk?

Zo ja, dan heeft u uw administratiekantoor gevonden!

Kies voor gemak

Kortom, blijf niet doormodderen. Besteed uw volledige administratie uit aan mensen die er echt verstand van hebben. Er zijn voldoende professionele administratiekantoren. Succes met het op orde láten brengen van uw administratie!

Uw administratie in 2017

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *